기본 콘텐츠로 건너뛰기

Toad doctor: fairy tales about lies

Fairy tales are a great way for young students to learn fun.

When you want to teach about things that are really important in our lives, fairy tales are a great resource.

If you put your wisdom of life in a fairy tale and tell it to the younger students, you will feel their change from a certain moment.

The fairy tale to tell you from now on is a fairy tale called "toad doctor".

I hope that this fairy tale has time for young students to think about courage and wisdom.


Toad doctor: fairy tales about lies


One toad moved into a pond.

The frog came to the toad house when he heard the news.

"nice to meet you. Where did you live before you came here? "

The toad answered the frog's question.

"I lived in the city. I am ashamed to say this, but I was a doctor who was respected by other animals. "

The frog was amazed at the toad's answer.

The news that the toad was a doctor passed through the frog to the pond as well as to the nearby forest.

"Now our worries in the forest are gone. We have a great doctor in the woods in the city. "

The animals were very delighted and relieved.

But the toad has never actually treated someone.

The toad only lived under the doctor's house.

The toad made medicine for the animals that came to him.

Nobody knew if the drug worked.

The animals ate safely at the toad's words that they had made doctors.

One day the fox visited the toad.

"What drug do you want?"

The toad asked the fox. Then the fox said,


"If you are a really good doctor, do not treat other animals, why do not you treat your terrible skin? If you can make it clean, I'll believe you are a good doctor. But if you can not do that, it would be good for you to stop doing the doctor here. "

This article is a translation of a blog written in Korean.
This can make your writing awkward and difficult to understand.
Please take this into consideration.

댓글

이 블로그의 인기 게시물

마인드 맵으로 정리한 청소년기의 주요 변화

우리는 일반적으로 청소년기를 부모에 의존하던 아동이 독립적인 성인으로 변화되는 과정이라고 말합니다. 사실 청소년기의 시작과 끝은 그 경계가 뚜렷하지 않습니다. 우리는 청소년기를 대략적으로 11세에서 20세 사이라고 말합니다. 나이만을 생각하면 초등학교 4학년부터는 청소년기에 해당된다고 말할 수 있습니다. 그러나 나이보다 더 정확한 것은 눈으로 확인할 수 있는 학생들의 모습입니다. 청소년들이 겪게 되는 변화나 변화의 속도는 개인차가 심한 편입니다. 보통 여자아이들이 남자아이들보다 일찍 변화를 겪습니다. 청소년기의 변화는 매우 긴 시간동안 이루어집니다. 그리고 변화는 첫 번째가 끝나면 두 번째가 시작하는 변화가 아닙니다. 때로는 따로, 때로는 동시에 변화가 이루어집니다. 그래서 이 시기의 청소년들은 어떻게 변하게 될 지 갈피를 잡기가 어렵기도 합니다. 다음 그림은 청소년기의 주요 변화 내용들을 마인드 맵으로 정리한 것입니다. 마인드 맵은 이러한 변화들을 정리하고 보여주는 데 효과적인 도구입니다. 해상도로 인해 잘 보이지 않는 경우 다운받으시고 살펴보시면 되겠습니다.

효율적인 시간 관리 방법: 초등 실과에서 배운

흘러가버린 시간은 다시 되돌릴 수 없습니다. 누구에게나 시간은 똑같이 흘러갑니다. 그리고 모두에게 똑같은 시간이 주어집니다. 그러나 우리는 모두 같은 모습으로 살고 있지 않습니다. 그 이유는 우리 모두가 시간을 다루는 모습이 다르기 때문입니다. 시간을 어떻게 사용하느냐에 따라 우리의 미래가 달라집니다. 지금의 모습은 과거에 우리가 시간을 사용한 결과입니다. 시간을 효율적으로 관리하기 위해서는 목표를 세워야 합니다. 구체적인 목표는 내가 무엇을 우선해야 하는지 알려줍니다. 그리고 목표를 하나하나 해결해가며 우리는 성장합니다. 초등 실과 교과서에는 효율적인 시간 관리를 위한 차시가 제시되어 있습니다. 비록 초등 교과서 내용일지라도 그것은 전 세대를 아우르는 것이라고 생각됩니다. 마인드맵으로 그 내용들을 간략하게 정리했습니다. 효율적인 시간관리에 도움이 되었으면 좋겠습니다.

Efficient time management methods: learned in elementary school

The time that has flown can not be reversed again. Time goes to everyone equally. And everyone is given the same time. But we are not all living the same way. The reason is that we are all dealing with time differently. Our future depends on how we use time. The present figure is the result that we used time in the past. In order to manage time effectively, you must set a goal. Specific goals tell me what to prioritize. And as we solve our goals one by one, we grow. Contents for effective time management are presented in textbooks of elementary practical Arts in Korea. Even though the content of elementary school textbooks is considered to be the one that encompasses the entire generation. I have summarized the contents in a mind map. I hope I can help you with effective time management. This article is a translation of a blog written in Korean. This can make your writing awkward and difficult to understand. Please take this into consideration.