기본 콘텐츠로 건너뛰기

Conversation to persuade the other person through questions

To persuade someone is to change their mind.

No matter how strongly I claim to be, it is a pointless argument if the other party does not accept it without accepting it.

Rather, the argument is too strong, persuasion can cause the antagonism.

We hate being forced to comment from someone.

I feel bad when someone tries to convince me.

It is because it is related to what we want to announce today that we start talking about persuasion.

Do you know how I would not force you to give your opinion, but would you let the other person tell you the story?

This can be used in a variety of relationships, including teachers and students, parents and students, friends and friends.

For example, if it is a common practice to say, "Even if you have a calculator, you have to study math," the Rhetoric Law says, "Should I study math even if I have a calculator?" Or is it like "can I just buy a calculator without learning math?"

In a nutshell, the key to this method is to ask the other person questions, which in turn makes the other person think for themselves.

No matter what is right, it is hard to accept it honestly.

However, using this method does not mean that the other person speaks directly to me, but because I think for myself and produce an answer.

Of course, the most important thing when using this method is the question.

Depending on the question, you might get results that are not what you intended.

It is a great conviction that the other person gives an answer on his own, but he has to choose the question as well.

If you want to say, "Students have to develop their abilities through rigorous exams," I think there are not many students who agree with this opinion.

For students, testing is something you want to avoid.

Now you create a question to convince the "rigorous exam".

"Will not I have the ability to develop a rigorous test?"

Same thing, but it turned into question. But can that question convince students?

Let's refine the question.

"If you take the test, will not it help you to develop your ability?"

Do not you agree that "you have to take a rigorous test"?

Just by asking questions, I can persuade them to change their direction.

There is no need to push hard.

Of course, there are people who are not persuaded by this method.

I think it would be better for mental health to accept it if you do not try to persuade it.

This article is a translation of a blog written in Korean.
This can make your writing awkward and difficult to understand.
Please take this into consideration.

댓글

이 블로그의 인기 게시물

마인드 맵으로 정리한 청소년기의 주요 변화

우리는 일반적으로 청소년기를 부모에 의존하던 아동이 독립적인 성인으로 변화되는 과정이라고 말합니다. 사실 청소년기의 시작과 끝은 그 경계가 뚜렷하지 않습니다. 우리는 청소년기를 대략적으로 11세에서 20세 사이라고 말합니다. 나이만을 생각하면 초등학교 4학년부터는 청소년기에 해당된다고 말할 수 있습니다. 그러나 나이보다 더 정확한 것은 눈으로 확인할 수 있는 학생들의 모습입니다. 청소년들이 겪게 되는 변화나 변화의 속도는 개인차가 심한 편입니다. 보통 여자아이들이 남자아이들보다 일찍 변화를 겪습니다. 청소년기의 변화는 매우 긴 시간동안 이루어집니다. 그리고 변화는 첫 번째가 끝나면 두 번째가 시작하는 변화가 아닙니다. 때로는 따로, 때로는 동시에 변화가 이루어집니다. 그래서 이 시기의 청소년들은 어떻게 변하게 될 지 갈피를 잡기가 어렵기도 합니다. 다음 그림은 청소년기의 주요 변화 내용들을 마인드 맵으로 정리한 것입니다. 마인드 맵은 이러한 변화들을 정리하고 보여주는 데 효과적인 도구입니다. 해상도로 인해 잘 보이지 않는 경우 다운받으시고 살펴보시면 되겠습니다.

효율적인 시간 관리 방법: 초등 실과에서 배운

흘러가버린 시간은 다시 되돌릴 수 없습니다. 누구에게나 시간은 똑같이 흘러갑니다. 그리고 모두에게 똑같은 시간이 주어집니다. 그러나 우리는 모두 같은 모습으로 살고 있지 않습니다. 그 이유는 우리 모두가 시간을 다루는 모습이 다르기 때문입니다. 시간을 어떻게 사용하느냐에 따라 우리의 미래가 달라집니다. 지금의 모습은 과거에 우리가 시간을 사용한 결과입니다. 시간을 효율적으로 관리하기 위해서는 목표를 세워야 합니다. 구체적인 목표는 내가 무엇을 우선해야 하는지 알려줍니다. 그리고 목표를 하나하나 해결해가며 우리는 성장합니다. 초등 실과 교과서에는 효율적인 시간 관리를 위한 차시가 제시되어 있습니다. 비록 초등 교과서 내용일지라도 그것은 전 세대를 아우르는 것이라고 생각됩니다. 마인드맵으로 그 내용들을 간략하게 정리했습니다. 효율적인 시간관리에 도움이 되었으면 좋겠습니다.

Efficient time management methods: learned in elementary school

The time that has flown can not be reversed again. Time goes to everyone equally. And everyone is given the same time. But we are not all living the same way. The reason is that we are all dealing with time differently. Our future depends on how we use time. The present figure is the result that we used time in the past. In order to manage time effectively, you must set a goal. Specific goals tell me what to prioritize. And as we solve our goals one by one, we grow. Contents for effective time management are presented in textbooks of elementary practical Arts in Korea. Even though the content of elementary school textbooks is considered to be the one that encompasses the entire generation. I have summarized the contents in a mind map. I hope I can help you with effective time management. This article is a translation of a blog written in Korean. This can make your writing awkward and difficult to understand. Please take this into consideration.